Μάρκετινγκ

N

Member

1.    Όσο περισσότερο είναι στραμμένη μια επιχείρηση στο Marketing, τόσο περισσότερο πωλούνται τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες της. Λ

2.    Το Marketing ασχολείται με την ανάγκη του πωλητή να μετατρέψει το προϊόν σε χρήμα ενώ η πώληση ασχολείται με την ικανοποίηση των αναγκών των καταναλωτών. Λ ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΠΕΛΑΤΩΝ – ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣΣ

3.    Οι τάσεις σχετικά με τον πληθυσμό μιας χώρας αφήνουν παγερά αδιάφορους τους ανθρώπους του Marketing. Λ

4.    Το μικροπεριβάλλον της επιχείρησης αποτελείται από δυνάμεις του γενικότερου περιβάλλοντος της επιχείρησης (π.χ. δημογραφικές, οικονομικές κλπ.) Λ

5.    Όταν μια επιχείρηση προσπαθεί να εισάγει τα υπάρχοντα προϊόντα σε νέες αγορές , ακολουθεί τη “Στρατηγική Ανάπτυξης Προϊόντος”.  Λ

6.    Όταν μια επιχείρηση προσπαθεί να διεισδύσει σε νέες αγορές με νέα προϊόντα , ακολουθεί την “διαφοροποιημένη στρατηγική”. Σ

7.    Στη SWOT ανάλυση τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία αφορούν το εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης.  Σ

8.    Η SWOT ανάλυση βασίζεται την διαγνωση & εκτίμηση δυνατών/αδυνάτων σημείων της επιχείρησης, προκειμένου να εναρμονιστούν οι στόχοι με τα μέσα που διαθέτει η επιχείρηση και να σχεδιαστεί ένα αποτελεσματικό στρατηγικό πρόγραμμα. Σ

9.    Ο προϋπολογισμός του Marketing μπορεί να σχεδιαστεί μόνο από “πάνω προς τα κάτω” Λ

10. Η διαχείριση των πληροφοριών σε μια ερευνά Marketing δεν ακολουθεί το Νόμο της φθίνουσας απόδοσης. Σ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΤΗΣ ΦΘΙΝΟΥΣΑΣ ΖΗΤΗΣΗΣ

11. Τα β΄γενή στοιχεία που απαιτούνται σε μια έρευνα Marketing έχουν ως βασικό περιορισμό το υψηλό κόστος συλλογής τους. Λ

12. Στην κλίμακα Λικερτ ο ερωτώμενος καλείται να δηλώσει το βαθμό συμφωνίας/διαφωνίας του με σειρά προτάσεων σχετικά με το αντικείμενο του ενδιαφέροντος. Σ

13. Επιχείρηση με ένα μοναδικό προϊόν στην αγορά είναι 1η στις μεταβολές των προτιμήσεων των καταναλωτών. Ο κίνδυνος, επομένως, των αλλαγών της αγοράς ελαχιστοποιείται εάν η επιχείρηση επενδύσει τα κεφάλαια της σε περισσότερα από ένα προϊόντα. Σ

14. Η συσκευασία δεν διαφοροποιεί το προϊόν από άλλα παρόμοια προϊόντα που κυκλοφορούν στην αγορά, αλλά συμβάλει σημαντικά την δημιουργία της εικόνας του προϊόντος. Λ/Σ

15. Ένα χαρακτηριστικό που μπορεί να ληφθεί υπόψη κατά τη Γεωγραφική Τμηματοποίηση της αγοράς είναι το επίπεδο μόρφωσης των καταναλωτών. Λ

16. Οι αναλυτές του Marketing υποστηρίζουν ότι μπορεί να εξαλειφθεί ο μεσάζοντας αλλά όχι οι λειτουργίες του. Σ

17. Κύκλος ζωής ενός προϊόντος είναι η πορεία των πωλήσεων & κερδών στη διάρκεια ζωής. Λ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΕΡΝΑ ΕΝΑ ΠΡΟΙΟΝ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ85

18. Στον μονοπωλιακό ανταγωνισμό, οι επιχειρήσεις ανταγωνίζονται κυρίως σε επίπεδο εμπορικών σημάτων και μάρκας παρά σε επίπεδο τιμών. Λ Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΑΤΑ

19. Οι εμπορικές εκπτώσεις μπορούν να παρουσιαστούν σε ξεχωριστό κατάλογο, έτσι ο επιχειρηματίας που επιθυμεί αλλαγή των κανονικών τιμών του μπορεί να το πετύχει χωρίς εκτύπωση νέων καταλόγων. Λ ΕΠΙ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥ

20. Το στάδιο της «παρακμής» χαρακτηρίζεται από τη συνεχή μείωση των πωλήσεων του προϊόντος, το οποίο πιθανώς πρέπει να αντικατασταθεί από νέα προϊόντα και αυτό γιατί έχασε τη θέση του στην αγορά. Σ

21. Τα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης έχουν συνήθως ανελαστική ζήτηση. Σ

22. Το μακροπεριβάλλον της επιχείρησης αποτελείται από δυνάμεις που έχουν σχέση άμεσα με το επιχειρησιακό περιβάλλον, τις ενδιάμεσες επιχειρήσεις, τους προμηθευτές, πελάτες και ανταγωνιστές. Λ

23. Η μέθοδος συλλογής πρωτογενών στοιχείων με τη βοήθεια ερωτη…. ταχύτατη αλλά ελλιπής ώς προς την πληροφορία. Λ  

24. Η ιδέα της ικανοποίησης του καταναλωτή είναι το βασικότερο σύμβολο πίστης του μάρκετινγκ. Σ

25. Όταν μια επιχείρηση προσπαθεί να πωλήσει όσο το δυνατόν περισσότερα προϊόντα στους πελάτες που έχει ήδη, χρησιμοποιεί τη στρατηγική διείσδυσης στην αγορά. Σ

26. Το στάδιο της εισαγωγής του προΐοντος στην αγορά, χαρακτηρίζεται από υψηλό κόστος παραγωγής, χαμηλό ύψος πωλήσεων, περιορισμένη διανομή καθώς και την έλλειψη άμεσου ανταγωνισμού. Σ

27. Το στάδιο της ωριμότητας επέρχεται όταν οι ανταγωνιστές αντιγράφουν, τελειοποιούν ή εξασθενούν τη δημοτικότητα ενός προϊόντος. Κατά το τέλος αυτού του σταδίου οι πωλήσεις και τα κέρδη αρχίζουν και μειώνονται, λόγω του ότι η αγορά στρέφεται προς αλλα ανταγωνιστικά προϊόντα. Σ

28. Η στρατηγική της τροποποίησης του προϊόντος αναφέρεται κυρίως στα προϊόντα εκείνα που βρίσκονται στο στάδιο της ωριμότητας και έχουν ανάγκη αναζωογόνησης. Σ

29. Νεκρό η ουδέτερο σημείο κύκλου εργασιών είναι το ύψος εκείνο των συναλλαγών με το οποίο η επιχείρηση καλύπτει επακριβώς τόσο το σταθερό όσο και το μεταβλητό κόστος και δεν αποκομίζει κέρδη αλλά ούτε και πραγματοποιεί ζημιά. Σ ΚΟΣΤΟΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ = ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΕΣΟΔΑ

30. Η τιμολόγηση κόστος-συν έχει το πλεονέκτημα ότι δεν λαμβάνει καθόλου υπόψη τη ζήτηση στην αγορά κόστος. Λ  

31. Μια από τις βασικότερες δραστηριότητες του Μαρκετινγκ θα πρέπει να είναι η συνεχής προσπάθεια διατήρησης της μοναδικότητας του προϊόντος ώστε να καταστεί κοινό προϊόν και άρα να πάρχει δυνατότητα διακριτικης τιμολόγησης. Σ

32. Ο παραγωγός που χρησιμοποιεί της στρατηγική της πίεσης προσπαθεί να κερδίσει την υποστήριξη μεσάζοντων με την ενεργοποίηση της ζήτησης στο επίπεδο του καταναλωτή. Λ

33. Η στρατηγική της έλξης χρησιμοποιείται κυρίως στις μικρές επιχειρήσεις διότι δεν διαθέτουν τα απαραίτητα κεφάλαια για να δημιουργήσουν μια δυνατή προτίμηση των προϊόντων τους στο επίπεδο του καταναλωτή. Λ

34. Όταν η μείωση της τιμής ενός προϊόντος έχει μικρή επίδραση επί της πωλούμενης ποσότητας τότε λέμε ότι η ζήτηση του προϊόντος είναι ανελαστική. Σ

35. Για να πετύχει μια επιχείρηση που έχει μικρό μερίδιο της αγοράς θα πρέπει να επεκτείνει τις προσπάθειες της σε όσο το δυνατόν περισσότερα τμήματα της αγοράς. Σ

36. Ένα προϊόν πολυτελείας είναι και υψηλό σε ποιότητα. Σ

37. Αν ένας καταναλωτής αποκτήσει αρνητικές διαθέσεις απένανττι σε μια επιχείρηση θα γίνονται ευκολότερα αποδεκτές απο τις θετικές. Σ

38. Οι πρώιμοι αποδέκτες είναι η κατηγορία των καταναλωτών που αντιπροσωπεύει αυτούς που είναι πιο προσεκτικοί στις αγορές τους και αντιπροσωπεύει το 35% του συνόλου των καταναλωτών. Σ

39. Τα φυσικά χαρακτηριστικά ενός προϊόντος αποτελούν την καρδιά του Μάρκετινγκ και με βάση αυτά αγοράζει ο καταναλωτής το προϊόν. Λ

40. Με την αλλαγή της συσκευασίας ενός προϊόντος, δίνεται η εντύπωση ότι το προϊόν έχει ανανεωθεί. Σ

41. Κάθε μεμονωμένο προϊόν το οποίο προσφέρεται για πωληση απο την επιχείρηση ονομάζεται μείγμα προϊόντος. Λ

42. Το Μάρκετινγκ δημιουργεί ανάγκες για κατανάλωση. Λ

43. Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να προσέξει ο δημιουργός μιας διαφήμισης είναι να παρακινήσει τον καταναλωτή να αγοράσει το προϊόν ή την υπηρεσία. Σ

44. Το έργο των μεσαζόντων στο εμπόριο περιορίζεται στη διοχέτευση των προϊόντων από την παραγωγή στην κατανάλωση, ενώ το έργο των χονδρεμπόρων επεκτείνεται και στην παροχή ειδικών υπηρεσιών προς τους πελάτες τους. Λ

45. Η διαφήμιση διαφέρει από την προσωπική πώληση μια και στην πρώτη το μήνυμα μεταφέρεται μέσα από την άμεση και προσωπική επαφή, ενώ με τη δεύτερη μεταφέρεται με απρόσωπα μέσα. Λ

46. Για να είναι αποτελεσματική η επικοινωνία, πρέπει να χρησιμοποιεί μηνύματα που αναφέρονται στο πεδίο εμπειρίας αποστολέα και αποδέκτη. Σ

 

 

 

 

2ο ΜΕΡΟΣ

1.    «Ώθηση» ενός προϊόντος σημαίνει χρήση κανονικών προωθητικών εργαλείων για πώληση σε πιθανά μέλη του καναλιού. Σ

2.    Η «εταιρική διαφήμιση» προσπαθεί να πουλήσει ένα προϊόν και μπορεί να στοχεύσει σε μέλη του καναλιού ή σε τελικούς καταναλωτές. Λ

3.    Η τιμολόγηση «μέσου κόστους» σημαίνει την προσθήκη ενός λογικού περιθωρίου κέρδους στο συνολικό κόστος του προϊόντος. Λ ΣΤΟ ΜΕΣΟ ΚΟΣΤΟΣ

4.    Οι λιανέμποροι ξεκινούν πρώτα με την επιλογή μιας αγοράς στόχου. Λ ΣΤΟΧΕΥΟΥΝ ΚΑΤΕΥΘΕΙΑΝ ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ

5.    Ένα καλό προϊόν είναι το μόνο πράγμα που μπορεί να οδηγήσει μια επιχείρηση στην επιτυχία. Λ

6.    Στο στάδιο εισόδου στην αγορά οι πωλήσεις είναι χαμηλές. Σ

7.    Το στοχευμένο μάρκετινγκ προσφέρει ένα μίγμα μάρκετινγκ για το σύνολο της αγοράς. Λ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ

8.    Η ποσοτική έρευνα αναζητά δομημένες απαντήσεις οι οποίες μπορούν να συνοψισθούν σε αριθμούς. Σ

9.    Τα διαφημιστικά επιδόματα ανταλλάσσουν κάτι με κάτι άλλο. Λ ΕΙΝΑΙ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΩΝ ΚΑΝΑΛΙΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΘΑΡΡΥΝΘΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΠΟΥΛΗΣΟΥΝ ΤΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ

10. Ο στρατηγικός σχεδιασμός μάρκετινγκ θα πρέπει να οδηγεί σε αύξηση της πελατειακής αξίας της εταιρίας. Σ

11. Όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των ερωτώμενων μιας έρευνας που διεξάγεται με ερωτηματολόγια τόσο μικρότερο είναι το σφάλμα δειγματοληψίας. Σ

12. Μια γραμμή προϊόντων είναι ένα σύνολο μεμονωμένων προϊόντων που έχουν στενή σχέση μεταξύ τους. Σ

13. Οι τμηματοποιοί στοχεύουν σε ένα ή περισσότερα ομοιογενή τμήματα της αγοράς και προσπαθούν να αναπτύξουν ένα διαφορετικό μίγμα μάρκετινγκ για το κάθε τμήμα της αγοράς. Σ

14. Ένας καλός διευθυντής μάρκετινγκ πρέπει να θεωρεί ότι «είναι πιο σημαντικό να … νέους πελάτες παρά να διατηρήσει τους παλιούς πελάτες». Λ

15. Η έρευνα «δηλωμένων προτιμήσεων» αναλύει τι έκαναν πραγματικά τα άτομα σε μια κατάσταση, η οποία είχε οικονομικές συνέπειες. Σ ?

16. Για να βρούμε την ποσότητα της εκροής που μεγιστοποιεί το κέρδος μίας επιχείρησης θα πρέπει να ακολουθήσουμε τα παρακάτω 2 βήματα : α) η τιμή να είναι μεγαλύτερη από το ελάχιστο μέσο μεταβλητό κόστος και β) βρίσκουμε την ποσότητα στην οποία η τιμή ισούται με το μέσο κόστος. Λ

17. Η ιεράρχηση των αναγκών του Maslow υποστηρίζει ότι τα άτομα πρέπει πρώτα να καλύψουν τα υψηλότερα επίπεδα αναγκών τους πριν προχωρήσουν στα χαμηλότερα επίπεδα αναγκών έως ότου φτάσουν στη βάση της πυραμίδας. Λ

18.  Οι franchisors σχηματίζουν αλυσίδες που χρηματοδοτούνται από λιανεμπόρους που κάνουν κοινές προσπάθειες προώθησης ενώ ο καθένας διατηρεί το δικό του ξεχωριστό κατάστημα. Σ

19. Η έρευνα μάρκετινγκ σε αντίθεση με τα πληροφοριακά συστήματα μάρκετινγκ εξασφαλίζει τη διαθεσιμότητα και την προσβασιμότητα των πληροφοριών καθώς και τα εργαλεία ανάλυσης των πληροφοριών. Λ

20.  Η αύξηση των πωλήσεων δεν σημαίνει απαραίτητα μεγάλα κέρδη. Σ

21. «Έλξη» σημαίνει ότι οι πελάτες ζητούν το προϊόν από τους ενδιάμεσους. Σ

22. Η έρευνα «αποκαλυπτόμενων προτιμήσεων» αναφέρεται στις μεθόδους εκείνες που ρωτούν τα άτομα τι θα έκαναν υποθετικά σε μια δεδομένη κατάσταση. Λ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

23. Κάθετη ολοκλήρωση συμβαίνει όταν ένα μέρος του καναλιού αγοράζει τις άλλες εταιρίες. Σ

24. Η αντιλαμβανόμενη και η πραγματική κοινωνική θέση των καταναλωτών δεν επηρεάζουν τις επιλογές των καταναλωτών. Λ

25. Ερωτήσεις του τύπου «πόσες φορές φάγατε κοτόπουλο τον προηγούμενο μήνα» δε θα έπρεπε να διατυπώνονται σε ένα ερωτηματολόγιο.  Σ

26. Στο στάδιο ωριμότητας της αγοράς οι πωλήσεις σταθεροποιούνται και ο ανταγωνισμός μειώνεται. Λ αυξάνεται

27. “Markup” είναι το ποσοστό της πώλησης που προστίθεται στο κέρδος για να προκύψει η τιμή πώλησης. Λ ΠΡΟΣΤΙΘΕΤΑΙ ΣΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ

28. Η «προϊοντική» διαφήμιση προωθεί την εικόνα, τη φήμη ή την ιδεολογία ενός οργανισμού. Λ ΠΡΟΩΘΕΙ ΕΝΑ ΠΡΟΙΟΝ. Η ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΠΡΟΩΘΕΙ ΕΙΚΟΝΑ, ΦΗΜΗ ΚΛΠ

29. Το ίδιο διαφημιστικό μήνυμα μπορεί να έχει διαφορετική απήχηση σε διαφορετικές κοινωνικές τάξεις. Σ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΟΜΑΔΙΚΗ

 

1.    Η «εποχή της εταιρίας μάρκετινγκ» ονομάζεται η περίοδος εκείνη όπου η εταιρία δίνει έμφαση στην πώληση λόγω αυξημένου ανταγωνισμού. Λ

ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΑΝΕΙ Η ΕΠΟΧΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ/ ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΕΙΝΑΙ Η ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΛΑΤΗ

2.    «Τμήμα της αγοράς» είναι μια (σχετικά) ανομοιογενής ομάδα πελατών που θα ανταποκριθούν σε ένα μίγμα μάρκετινγκ με διαφορετικό τρόπο. Λ ΕΙΝΑΙ ΟΜΟΙΓΕΝΗΣ

3.    «Επιλεκτική αντίληψη» σημαίνει ότι οι καταναλωτές αναζητούν και παρατηρούν μόνο τις πληροφορίες που τους ενδιαφέρουν. Λ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

4.    Δευτερογενή στοιχεία είναι πληροφορίες που συλλέγονται ειδικά για την επίλυση ενός υπάρχοντος προβλήματος. Λ ΕΙΝΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΣΥΛΛΕΓΕΙ (Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ Σ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΩΤΟΓΕΝΗ)

5.    Υπάρχουν πέντε επίπεδα οικειότητας με το μπράντ τα οποία είναι: η απόρριψη του μπράντ, η μη-αναγνώριση του μπράντ, η αναγνώριση του μπράντ, η προτίμηση στο μπραντ και η επιμονή στο μπραντ. Σ

6.    Κατά τη διάρκεια της πτώσης των πωλήσεων τα δυνατά μπραντς δεν μπορεί να συνεχίσουν να είναι κερδοφόρα, ειδικά αν οι διευθυντές μάρκετινγκ μειώνουν τα έξοδά τους και χαμηλώνουν τα κόστη παραγωγής και μάρκετινγκ. Λ  ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΕΡΔΟΦΟΡΑ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΙΓΜΗ (ΕΙΔΙΚΑ ΕΑΝ ΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙ ΝΑ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΟ ΠΟΙΟΝ ΜΕ ΕΠΙΤΧΥΧΙΑ)

7.    Για την επιλογή «νέων ιδεών» είναι απαραίτητη η χρήση της ανάλυσης SWOT. Σ

8.    Η ασυμφωνία ποσότητας είναι η ποσότητα προϊόντων που είναι οικονομικά συμφέρον για έναν παραγωγό να παράγει. Λ Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΠΟΣΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ…ΠΑΡΑΓΕΙ, ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΟΣΟΤΗΤΑΣ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΡΕ

9.    Η διαδικασία της «συσσώρευσης» από τους ενδιάμεσους διαιρεί μεγάλες ποσότητες σε μικρότερες καθώς οι παραγωγοί πλησιάζουν στην τελική αγορά. Λ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΑΠΟ ΠΟΛΛΟΥΣ ΜΙΚΡΟΥΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥΣ

10. Οι χονδρέμποροι πράκτορες είναι χονδρέμποροι που έχουν στην ιδιοκτησία τους τα προϊόντα που πωλούν. Λ χονδρέμποροι – έμποροι , ΟΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ ΤΟΥΣ ΤΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΠΟΥ ΠΟΥΛΟΥΝ

11. Η «προώθηση πωλήσεων» αναφέρεται στις προωθητικές ενέργειες όπως είναι η διαφήμιση, η δημοσιότητα και η προσωπική πώληση, οι οποίες προκαλούν ενδιαφέρον, δοκιμή ή αγορά από τους τελικούς πελάτες ή από άλλους μέσα στο κανάλι. Σ

12. Κατά το «στάδιο ωριμότητας της αγοράς» προτεραιότητα της προώθησης αποτελεί η πειθώ. Σ Η ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΙΣΤΙΚΗ ΚΑΘΩΣ ΕΝΔΕΧΕΤΑΙ ΤΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ

13. Τα «διαφημιστικά επιδόματα» είναι η μείωση τιμών που δίνουν οι παραγωγοί σε εταιρίες που βρίσκονται πιο μπροστά στο κανάλι για τις ενθαρρύνουν να διαφημίσουν ή να προωθήσουν τα προϊόντα τους σε τοπικό επίπεδο. Σ

14. Η εξίσωση με τον ανταγωνισμό αποσταθεροποιεί τις τιμές τις αγοράς. Λ ΣΤΑΘΕΡΟΠΟΙΕΙ

15. Το Markup ισούται με τις καθαρές πωλήσεις μείον κόστος πωληθέντων αγαθών. Σ

16. Η ανάλυση νεκρού σημείου αξιολογεί το εάν η εταιρία θα είναι σε θέση να αποκομίσει κέρδη σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο τιμής. Σ

17. Η οριακή ανάλυση μας βοηθά να βρούμε τη σωστή τιμή που μεγιστοποιεί τα κέρδη. Σ

18. Το μάρκετινγκ βοηθά τις εταιρίες να βρούν περισσότερα σημεία διανομής για τα προϊόντα τους ώστε να επιτευχθούν αρνητικές οικονομίες κλίμακος. Λ ΘΕΤΙΚΕΣ?

19. Το «μαζικό μάρκετινγκ» διαμορφώνει ένα μίγμα μάρκετινγκ με γνώμονα τις ανάγκες συγκεκριμένων πελατών-στόχων. Λ ΤΟ ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ

20. Η «τμηματοποίηση» είναι μια διαδικασία διαίρεσης ανθρώπων με παρόμοιες ανάγκες σε διάφορα τμήματα της αγοράς. Λ ΤΟΥΣ ΟΜΑΔΟΠΟΙΕΙ ΣΕ «ΕΝΑ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ»

21. Η «επιλεκτική έκθεση» σημαίνει ότι οι άνθρωποι αποκλείουν ή τροποποιούν ιδέες, μηνύματα και πληροφορίες, που συγκρούονται με συμπεριφορές και πεποιθήσεις που έχουν ήδη μάθει. Λ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ

22. Οι πηγές πληροφοριών ενός MIS περιλαμβάνουν μόνο εξωτερικά δεδομένα. Λ ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ+ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ+ΜΕΛΕΤΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ

23. Η προϊοντική ιδέα ενσωματώνει πολλές πλευρές ενός υλικού αγαθού ή μιας υπηρεσίας: τα χαρακτηριστικά του και το επίπεδο ποιότητας, τα εξαρτήματα που το συνοδεύουν, τις προϋποθέσεις εγκαταστάσεις και οδηγίες. Σ

24. Στο στάδιο ανάπτυξης της αγοράς, οι κλαδικές πωλήσεις αυξάνονται γρήγορα, όμως τα κλαδικά κέρδη αυξάνονται κι έπειτα αρχίζουν να μειώνονται. Σ

25. Κατά τη διάρκεια της πτώσης των πωλήσεων ο τιμολογιακός ανταγωνισμός δεν είναι συνηθισμένος και οι πωλήσεις γίνονται κυρίως στους πιο πιστούς πελάτες ή σε εκείνους που περίμεναν τον περισσότερο χρόνο για να μπουν στην αγορά Λ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΗ ΠΙΟ ΕΝΤΟΝΟΣ

26. «Νέο προϊόν» είναι οτιδήποτε παρέχει στην εταιρία έναν διαφορετικό τρόπο κάλυψης των αναγκών των πελατών. Σ ΝΕΟ ΜΕ ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ ΤΡΟΠΟ ΣΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΑ ΤΟΥ

27. Οι ενδιάμεσοι μπορούν να βοήθήσουν στην εξομάλυνση των ασυμφωνιών ποσότητας αλλά όχι ποικιλίας Λ ΒΟΗΘΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΑ 2

28. Η ασυμφωνία ποικιλίας είναι η ποικιλία προϊόντων που κατασκευάζει ένα τυπικός παραγωγός Λ ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΠΟΙΚΙΛΙΑΣ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕΙ ΕΝΑΣ ΤΥΠΙΚΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΟΙΚΙΛΙΑΣ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΟΙ ΤΕΛΙΚΟΙ ΧΡΗΣΤΕΣ/ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ

29. Η «Θεωρία του Τροχού του Λιανεμπορίου» υποστηρίζει ότι νέοι τύποι λιανεμπόρων εισέρχονται στην αγορά με ένα προφίλ υψηλού-κύρους, υψηλου-περιθωρίου κέρδους, υψηλής-τιμής, κι έπειτα αν πετύχουν εξελίσσονται σε πιο συμβατικούς λιανέμπορους προσφέροντας περισσότερες υπηρεσίες με χαμηλότερα λειτουργικά κόστη και χαμηλότερες τιμές. Λ ΧΑΜΗΛΟΥ -ΚΥΡΟΥΣ, ΧΑΜΗΛΟΥ-ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΥ, ΧΑΜΗΛΗΣ-ΤΙΜΗΣ

30. «Δημοσιότητα» είναι κάθε πληρωμένη μορφή μη-προσωπικής παρουσίασης ιδεών αγαθών ή υπηρεσιών Λ ΜΗ ΠΛΗΡΩΜΕΝΗ ΜΟΡΦΗ

31. Κατά το στάδιο της ανάπτυξης της αγοράς, το μήνυμα προώθησης είναι «η δική μας μάρκα είναι η καλύτερη» Σ

32. Η διαφήμιση πρωτοπορίας προσπαθεί να αναπτύξει πρωτογενή ζήτηση περισσότερο για μια προϊόντική κατηγορία, παρά για ένα συγκεκριμένο προϊόν. Σ

33. Ο στόχος απόδοσης θέτει ως στόχο ένα συγκεκριμένο επίπεδο κερδών. Οι τιμές μπορεί να συνδέονται με ένα ποσοστό των πωλήσεων ή με μια απόδοση επί της επένδυσης Σ

34. Οι στόχοι που είναι προσανατολισμένοι στο κατεστημένο διαταράσσουν τα επίπεδα της τιμής. Λ ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΤΙΜΕΣ – ΜΗ ΔΙΑΤΑΡΑΣΣΕΤΕ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ

35. Τα markups συχνά σχετίζονται με το επιθυμητό ή αναμενόμενο μεικτό κέρδος της εταιρίας Λ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΜΕΙΚΤΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ

36. Η τιμολόγηση μέσου κόστους σημαίνει προσθήκη λογικού περιθωρίου κέρδους στο οριακό κόστος ενός προϊόντος. Λ ΣΤΟ ΜΕΣΟ ΚΟΣΤΟΣ

37. Η οριακή ανάλυση εστιάζει στις μεταβολές των συνολικών εσόδων και του συνολικού κόστους από την πώληση μιας επιπλέον μονάδας προϊόντος Σ  



June 25, 2023 5:44 PM
N

Member

ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ

1.    Όσο περισσότερο είναι στραμμένη μια επιχείρηση στο Marketing, τόσο περισσότερο πωλούνται τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες της. Λ

2.    Το Marketing ασχολείται με την ανάγκη του πωλητή να μετατρέψει το προϊόν σε χρήμα ενώ η πώληση ασχολείται με την ικανοποίηση των αναγκών των καταναλωτών. Λ ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΠΕΛΑΤΩΝ – ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣΣ

3.    Οι τάσεις σχετικά με τον πληθυσμό μιας χώρας αφήνουν παγερά αδιάφορους τους ανθρώπους του Marketing. Λ

4.    Το μικροπεριβάλλον της επιχείρησης αποτελείται από δυνάμεις του γενικότερου περιβάλλοντος της επιχείρησης (π.χ. δημογραφικές, οικονομικές κλπ.) Λ

5.    Όταν μια επιχείρηση προσπαθεί να εισάγει τα υπάρχοντα προϊόντα σε νέες αγορές , ακολουθεί τη “Στρατηγική Ανάπτυξης Προϊόντος”. Λ

6.    Όταν μια επιχείρηση προσπαθεί να διεισδύσει σε νέες αγορές με νέα προϊόντα , ακολουθεί την “διαφοροποιημένη στρατηγική”. Σ

7.    Στη SWOT ανάλυση τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία αφορούν το εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης. Σ

8.    Η SWOT ανάλυση βασίζεται την διαγνωση & εκτίμηση δυνατών/αδυνάτων σημείων της επιχείρησης, προκειμένου να εναρμονιστούν οι στόχοι με τα μέσα που διαθέτει η επιχείρηση και να σχεδιαστεί ένα αποτελεσματικό στρατηγικό πρόγραμμα. Σ

9.    Ο προϋπολογισμός του Marketing μπορεί να σχεδιαστεί μόνο από “πάνω προς τα κάτω” Λ

10. Η διαχείριση των πληροφοριών σε μια ερευνά Marketing δεν ακολουθεί το Νόμο της φθίνουσας απόδοσης. Σ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΤΗΣ ΦΘΙΝΟΥΣΑΣ ΖΗΤΗΣΗΣ

11. Τα β΄γενή στοιχεία που απαιτούνται σε μια έρευνα Marketing έχουν ως βασικό περιορισμό το υψηλό κόστος συλλογής τους. Λ

12. Στην κλίμακα Λικερτ ο ερωτώμενος καλείται να δηλώσει το βαθμό συμφωνίας/διαφωνίας του με σειρά προτάσεων σχετικά με το αντικείμενο του ενδιαφέροντος. Σ

13. Επιχείρηση με ένα μοναδικό προϊόν στην αγορά είναι 1η στις μεταβολές των προτιμήσεων των καταναλωτών. Ο κίνδυνος, επομένως, των αλλαγών της αγοράς ελαχιστοποιείται εάν η επιχείρηση επενδύσει τα κεφάλαια της σε περισσότερα από ένα προϊόντα. Σ

14. Η συσκευασία δεν διαφοροποιεί το προϊόν από άλλα παρόμοια προϊόντα που κυκλοφορούν στην αγορά, αλλά συμβάλει σημαντικά την δημιουργία της εικόνας του προϊόντος. Λ/Σ

15. Ένα χαρακτηριστικό που μπορεί να ληφθεί υπόψη κατά τη Γεωγραφική Τμηματοποίηση της αγοράς είναι το επίπεδο μόρφωσης των καταναλωτών. Λ

16. Οι αναλυτές του Marketing υποστηρίζουν ότι μπορεί να εξαλειφθεί ο μεσάζοντας αλλά όχι οι λειτουργίες του. Σ

17. Κύκλος ζωής ενός προϊόντος είναι η πορεία των πωλήσεων & κερδών στη διάρκεια ζωής. Λ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΕΡΝΑ ΕΝΑ ΠΡΟΙΟΝ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ85

18. Στον μονοπωλιακό ανταγωνισμό, οι επιχειρήσεις ανταγωνίζονται κυρίως σε επίπεδο εμπορικών σημάτων και μάρκας παρά σε επίπεδο τιμών. Λ Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΑΤΑ

19. Οι εμπορικές εκπτώσεις μπορούν να παρουσιαστούν σε ξεχωριστό κατάλογο, έτσι ο επιχειρηματίας που επιθυμεί αλλαγή των κανονικών τιμών του μπορεί να το πετύχει χωρίς εκτύπωση νέων καταλόγων. Λ ΕΠΙ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥ

20. Το στάδιο της «παρακμής» χαρακτηρίζεται από τη συνεχή μείωση των πωλήσεων του προϊόντος, το οποίο πιθανώς πρέπει να αντικατασταθεί από νέα προϊόντα και αυτό γιατί έχασε τη θέση του στην αγορά. Σ

21. Τα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης έχουν συνήθως ανελαστική ζήτηση. Σ

22. Το μακροπεριβάλλον της επιχείρησης αποτελείται από δυνάμεις που έχουν σχέση άμεσα με το επιχειρησιακό περιβάλλον, τις ενδιάμεσες επιχειρήσεις, τους προμηθευτές, πελάτες και ανταγωνιστές. Λ

23. Η μέθοδος συλλογής πρωτογενών στοιχείων με τη βοήθεια ερωτη…. ταχύτατη αλλά ελλιπής ώς προς την πληροφορία. Λ 

24. Η ιδέα της ικανοποίησης του καταναλωτή είναι το βασικότερο σύμβολο πίστης του μάρκετινγκ. Σ

25. Όταν μια επιχείρηση προσπαθεί να πωλήσει όσο το δυνατόν περισσότερα προϊόντα στους πελάτες που έχει ήδη, χρησιμοποιεί τη στρατηγική διείσδυσης στην αγορά. Σ

26. Το στάδιο της εισαγωγής του προΐοντος στην αγορά, χαρακτηρίζεται από υψηλό κόστος παραγωγής, χαμηλό ύψος πωλήσεων, περιορισμένη διανομή καθώς και την έλλειψη άμεσου ανταγωνισμού. Σ

27. Το στάδιο της ωριμότητας επέρχεται όταν οι ανταγωνιστές αντιγράφουν, τελειοποιούν ή εξασθενούν τη δημοτικότητα ενός προϊόντος. Κατά το τέλος αυτού του σταδίου οι πωλήσεις και τα κέρδη αρχίζουν και μειώνονται, λόγω του ότι η αγορά στρέφεται προς αλλα ανταγωνιστικά προϊόντα. Σ

28. Η στρατηγική της τροποποίησης του προϊόντος αναφέρεται κυρίως στα προϊόντα εκείνα που βρίσκονται στο στάδιο της ωριμότητας και έχουν ανάγκη αναζωογόνησης. Σ

29. Νεκρό η ουδέτερο σημείο κύκλου εργασιών είναι το ύψος εκείνο των συναλλαγών με το οποίο η επιχείρηση καλύπτει επακριβώς τόσο το σταθερό όσο και το μεταβλητό κόστος και δεν αποκομίζει κέρδη αλλά ούτε και πραγματοποιεί ζημιά. Σ ΚΟΣΤΟΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ = ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΕΣΟΔΑ

30. Η τιμολόγηση κόστος-συν έχει το πλεονέκτημα ότι δεν λαμβάνει καθόλου υπόψη τη ζήτηση στην αγορά κόστος. Λ 

31. Μια από τις βασικότερες δραστηριότητες του Μαρκετινγκ θα πρέπει να είναι η συνεχής προσπάθεια διατήρησης της μοναδικότητας του προϊόντος ώστε να καταστεί κοινό προϊόν και άρα να πάρχει δυνατότητα διακριτικης τιμολόγησης. Σ

32. Ο παραγωγός που χρησιμοποιεί της στρατηγική της πίεσης προσπαθεί να κερδίσει την υποστήριξη μεσάζοντων με την ενεργοποίηση της ζήτησης στο επίπεδο του καταναλωτή. Λ

33. Η στρατηγική της έλξης χρησιμοποιείται κυρίως στις μικρές επιχειρήσεις διότι δεν διαθέτουν τα απαραίτητα κεφάλαια για να δημιουργήσουν μια δυνατή προτίμηση των προϊόντων τους στο επίπεδο του καταναλωτή. Λ

34. Όταν η μείωση της τιμής ενός προϊόντος έχει μικρή επίδραση επί της πωλούμενης ποσότητας τότε λέμε ότι η ζήτηση του προϊόντος είναι ανελαστική. Σ

35. Για να πετύχει μια επιχείρηση που έχει μικρό μερίδιο της αγοράς θα πρέπει να επεκτείνει τις προσπάθειες της σε όσο το δυνατόν περισσότερα τμήματα της αγοράς. Σ

36. Ένα προϊόν πολυτελείας είναι και υψηλό σε ποιότητα. Σ

37. Αν ένας καταναλωτής αποκτήσει αρνητικές διαθέσεις απένανττι σε μια επιχείρηση θα γίνονται ευκολότερα αποδεκτές απο τις θετικές. Σ

38. Οι πρώιμοι αποδέκτες είναι η κατηγορία των καταναλωτών που αντιπροσωπεύει αυτούς που είναι πιο προσεκτικοί στις αγορές τους και αντιπροσωπεύει το 35% του συνόλου των καταναλωτών. Σ

39. Τα φυσικά χαρακτηριστικά ενός προϊόντος αποτελούν την καρδιά του Μάρκετινγκ και με βάση αυτά αγοράζει ο καταναλωτής το προϊόν. Λ

40. Με την αλλαγή της συσκευασίας ενός προϊόντος, δίνεται η εντύπωση ότι το προϊόν έχει ανανεωθεί. Σ

41. Κάθε μεμονωμένο προϊόν το οποίο προσφέρεται για πωληση απο την επιχείρηση ονομάζεται μείγμα προϊόντος. Λ

42. Το Μάρκετινγκ δημιουργεί ανάγκες για κατανάλωση. Λ

43. Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να προσέξει ο δημιουργός μιας διαφήμισης είναι να παρακινήσει τον καταναλωτή να αγοράσει το προϊόν ή την υπηρεσία. Σ

44. Το έργο των μεσαζόντων στο εμπόριο περιορίζεται στη διοχέτευση των προϊόντων από την παραγωγή στην κατανάλωση, ενώ το έργο των χονδρεμπόρων επεκτείνεται και στην παροχή ειδικών υπηρεσιών προς τους πελάτες τους. Λ

45. Η διαφήμιση διαφέρει από την προσωπική πώληση μια και στην πρώτη το μήνυμα μεταφέρεται μέσα από την άμεση και προσωπική επαφή, ενώ με τη δεύτερη μεταφέρεται με απρόσωπα μέσα. Λ

46. Για να είναι αποτελεσματική η επικοινωνία, πρέπει να χρησιμοποιεί μηνύματα που αναφέρονται στο πεδίο εμπειρίας αποστολέα και αποδέκτη. Σ

 

 

 

 

2ο ΜΕΡΟΣ

1.    «Ώθηση» ενός προϊόντος σημαίνει χρήση κανονικών προωθητικών εργαλείων για πώληση σε πιθανά μέλη του καναλιού. Σ

2.    Η «εταιρική διαφήμιση» προσπαθεί να πουλήσει ένα προϊόν και μπορεί να στοχεύσει σε μέλη του καναλιού ή σε τελικούς καταναλωτές. Λ

3.    Η τιμολόγηση «μέσου κόστους» σημαίνει την προσθήκη ενός λογικού περιθωρίου κέρδους στο συνολικό κόστος του προϊόντος. Λ ΣΤΟ ΜΕΣΟ ΚΟΣΤΟΣ

4.    Οι λιανέμποροι ξεκινούν πρώτα με την επιλογή μιας αγοράς στόχου. Λ ΣΤΟΧΕΥΟΥΝ ΚΑΤΕΥΘΕΙΑΝ ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ

5.    Ένα καλό προϊόν είναι το μόνο πράγμα που μπορεί να οδηγήσει μια επιχείρηση στην επιτυχία. Λ

6.    Στο στάδιο εισόδου στην αγορά οι πωλήσεις είναι χαμηλές. Σ

7.    Το στοχευμένο μάρκετινγκ προσφέρει ένα μίγμα μάρκετινγκ για το σύνολο της αγοράς. Λ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ

8.    Η ποσοτική έρευνα αναζητά δομημένες απαντήσεις οι οποίες μπορούν να συνοψισθούν σε αριθμούς. Σ

9.    Τα διαφημιστικά επιδόματα ανταλλάσσουν κάτι με κάτι άλλο. Λ ΕΙΝΑΙ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΩΝ ΚΑΝΑΛΙΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΘΑΡΡΥΝΘΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΠΟΥΛΗΣΟΥΝ ΤΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ

10. Ο στρατηγικός σχεδιασμός μάρκετινγκ θα πρέπει να οδηγεί σε αύξηση της πελατειακής αξίας της εταιρίας. Σ

11. Όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των ερωτώμενων μιας έρευνας που διεξάγεται με ερωτηματολόγια τόσο μικρότερο είναι το σφάλμα δειγματοληψίας. Σ

12. Μια γραμμή προϊόντων είναι ένα σύνολο μεμονωμένων προϊόντων που έχουν στενή σχέση μεταξύ τους. Σ

13. Οι τμηματοποιοί στοχεύουν σε ένα ή περισσότερα ομοιογενή τμήματα της αγοράς και προσπαθούν να αναπτύξουν ένα διαφορετικό μίγμα μάρκετινγκ για το κάθε τμήμα της αγοράς. Σ

14. Ένας καλός διευθυντής μάρκετινγκ πρέπει να θεωρεί ότι «είναι πιο σημαντικό να … νέους πελάτες παρά να διατηρήσει τους παλιούς πελάτες». Λ

15. Η έρευνα «δηλωμένων προτιμήσεων» αναλύει τι έκαναν πραγματικά τα άτομα σε μια κατάσταση, η οποία είχε οικονομικές συνέπειες. Σ ?

16. Για να βρούμε την ποσότητα της εκροής που μεγιστοποιεί το κέρδος μίας επιχείρησης θα πρέπει να ακολουθήσουμε τα παρακάτω 2 βήματα : α) η τιμή να είναι μεγαλύτερη από το ελάχιστο μέσο μεταβλητό κόστος και β) βρίσκουμε την ποσότητα στην οποία η τιμή ισούται με το μέσο κόστος. Λ

17. Η ιεράρχηση των αναγκών του Maslow υποστηρίζει ότι τα άτομα πρέπει πρώτα να καλύψουν τα υψηλότερα επίπεδα αναγκών τους πριν προχωρήσουν στα χαμηλότερα επίπεδα αναγκών έως ότου φτάσουν στη βάση της πυραμίδας. Λ

18.  Οι franchisors σχηματίζουν αλυσίδες που χρηματοδοτούνται από λιανεμπόρους που κάνουν κοινές προσπάθειες προώθησης ενώ ο καθένας διατηρεί το δικό του ξεχωριστό κατάστημα. Σ

19. Η έρευνα μάρκετινγκ σε αντίθεση με τα πληροφοριακά συστήματα μάρκετινγκ εξασφαλίζει τη διαθεσιμότητα και την προσβασιμότητα των πληροφοριών καθώς και τα εργαλεία ανάλυσης των πληροφοριών. Λ

20.  Η αύξηση των πωλήσεων δεν σημαίνει απαραίτητα μεγάλα κέρδη. Σ

21. «Έλξη» σημαίνει ότι οι πελάτες ζητούν το προϊόν από τους ενδιάμεσους. Σ

22. Η έρευνα «αποκαλυπτόμενων προτιμήσεων» αναφέρεται στις μεθόδους εκείνες που ρωτούν τα άτομα τι θα έκαναν υποθετικά σε μια δεδομένη κατάσταση. Λ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

23. Κάθετη ολοκλήρωση συμβαίνει όταν ένα μέρος του καναλιού αγοράζει τις άλλες εταιρίες. Σ

24. Η αντιλαμβανόμενη και η πραγματική κοινωνική θέση των καταναλωτών δεν επηρεάζουν τις επιλογές των καταναλωτών. Λ

25. Ερωτήσεις του τύπου «πόσες φορές φάγατε κοτόπουλο τον προηγούμενο μήνα» δε θα έπρεπε να διατυπώνονται σε ένα ερωτηματολόγιο. Σ

26. Στο στάδιο ωριμότητας της αγοράς οι πωλήσεις σταθεροποιούνται και ο ανταγωνισμός μειώνεται. Λ αυξάνεται

27. “Markup” είναι το ποσοστό της πώλησης που προστίθεται στο κέρδος για να προκύψει η τιμή πώλησης. Λ ΠΡΟΣΤΙΘΕΤΑΙ ΣΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ

28. Η «προϊοντική» διαφήμιση προωθεί την εικόνα, τη φήμη ή την ιδεολογία ενός οργανισμού. Λ ΠΡΟΩΘΕΙ ΕΝΑ ΠΡΟΙΟΝ. Η ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΠΡΟΩΘΕΙ ΕΙΚΟΝΑ, ΦΗΜΗ ΚΛΠ

29. Το ίδιο διαφημιστικό μήνυμα μπορεί να έχει διαφορετική απήχηση σε διαφορετικές κοινωνικές τάξεις. Σ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΟΜΑΔΙΚΗ

 

1.    Η «εποχή της εταιρίας μάρκετινγκ» ονομάζεται η περίοδος εκείνη όπου η εταιρία δίνει έμφαση στην πώληση λόγω αυξημένου ανταγωνισμού. Λ

ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΑΝΕΙ Η ΕΠΟΧΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ/ ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΕΙΝΑΙ Η ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΛΑΤΗ

2.    «Τμήμα της αγοράς» είναι μια (σχετικά) ανομοιογενής ομάδα πελατών που θα ανταποκριθούν σε ένα μίγμα μάρκετινγκ με διαφορετικό τρόπο. Λ ΕΙΝΑΙ ΟΜΟΙΓΕΝΗΣ

3.    «Επιλεκτική αντίληψη» σημαίνει ότι οι καταναλωτές αναζητούν και παρατηρούν μόνο τις πληροφορίες που τους ενδιαφέρουν. Λ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

4.    Δευτερογενή στοιχεία είναι πληροφορίες που συλλέγονται ειδικά για την επίλυση ενός υπάρχοντος προβλήματος. Λ ΕΙΝΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΣΥΛΛΕΓΕΙ (Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ Σ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΩΤΟΓΕΝΗ)

5.    Υπάρχουν πέντε επίπεδα οικειότητας με το μπράντ τα οποία είναι: η απόρριψη του μπράντ, η μη-αναγνώριση του μπράντ, η αναγνώριση του μπράντ, η προτίμηση στο μπραντ και η επιμονή στο μπραντ. Σ

6.    Κατά τη διάρκεια της πτώσης των πωλήσεων τα δυνατά μπραντς δεν μπορεί να συνεχίσουν να είναι κερδοφόρα, ειδικά αν οι διευθυντές μάρκετινγκ μειώνουν τα έξοδά τους και χαμηλώνουν τα κόστη παραγωγής και μάρκετινγκ. Λ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΕΡΔΟΦΟΡΑ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΙΓΜΗ (ΕΙΔΙΚΑ ΕΑΝ ΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙ ΝΑ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΟ ΠΟΙΟΝ ΜΕ ΕΠΙΤΧΥΧΙΑ)

7.    Για την επιλογή «νέων ιδεών» είναι απαραίτητη η χρήση της ανάλυσης SWOT. Σ

8.    Η ασυμφωνία ποσότητας είναι η ποσότητα προϊόντων που είναι οικονομικά συμφέρον για έναν παραγωγό να παράγει. Λ Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΠΟΣΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ…ΠΑΡΑΓΕΙ, ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΟΣΟΤΗΤΑΣ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΡΕ

9.    Η διαδικασία της «συσσώρευσης» από τους ενδιάμεσους διαιρεί μεγάλες ποσότητες σε μικρότερες καθώς οι παραγωγοί πλησιάζουν στην τελική αγορά. Λ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΑΠΟ ΠΟΛΛΟΥΣ ΜΙΚΡΟΥΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥΣ

10. Οι χονδρέμποροι πράκτορες είναι χονδρέμποροι που έχουν στην ιδιοκτησία τους τα προϊόντα που πωλούν. Λ χονδρέμποροι – έμποροι , ΟΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ ΤΟΥΣ ΤΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΠΟΥ ΠΟΥΛΟΥΝ

11. Η «προώθηση πωλήσεων» αναφέρεται στις προωθητικές ενέργειες όπως είναι η διαφήμιση, η δημοσιότητα και η προσωπική πώληση, οι οποίες προκαλούν ενδιαφέρον, δοκιμή ή αγορά από τους τελικούς πελάτες ή από άλλους μέσα στο κανάλι. Σ

12. Κατά το «στάδιο ωριμότητας της αγοράς» προτεραιότητα της προώθησης αποτελεί η πειθώ. Σ Η ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΙΣΤΙΚΗ ΚΑΘΩΣ ΕΝΔΕΧΕΤΑΙ ΤΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ

13. Τα «διαφημιστικά επιδόματα» είναι η μείωση τιμών που δίνουν οι παραγωγοί σε εταιρίες που βρίσκονται πιο μπροστά στο κανάλι για τις ενθαρρύνουν να διαφημίσουν ή να προωθήσουν τα προϊόντα τους σε τοπικό επίπεδο. Σ

14. Η εξίσωση με τον ανταγωνισμό αποσταθεροποιεί τις τιμές τις αγοράς. Λ ΣΤΑΘΕΡΟΠΟΙΕΙ

15. Το Markup ισούται με τις καθαρές πωλήσεις μείον κόστος πωληθέντων αγαθών. Σ

16. Η ανάλυση νεκρού σημείου αξιολογεί το εάν η εταιρία θα είναι σε θέση να αποκομίσει κέρδη σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο τιμής. Σ

17. Η οριακή ανάλυση μας βοηθά να βρούμε τη σωστή τιμή που μεγιστοποιεί τα κέρδη. Σ

18. Το μάρκετινγκ βοηθά τις εταιρίες να βρούν περισσότερα σημεία διανομής για τα προϊόντα τους ώστε να επιτευχθούν αρνητικές οικονομίες κλίμακος. Λ ΘΕΤΙΚΕΣ?

19. Το «μαζικό μάρκετινγκ» διαμορφώνει ένα μίγμα μάρκετινγκ με γνώμονα τις ανάγκες συγκεκριμένων πελατών-στόχων. Λ ΤΟ ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ

20. Η «τμηματοποίηση» είναι μια διαδικασία διαίρεσης ανθρώπων με παρόμοιες ανάγκες σε διάφορα τμήματα της αγοράς. Λ ΤΟΥΣ ΟΜΑΔΟΠΟΙΕΙ ΣΕ «ΕΝΑ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ»

21. Η «επιλεκτική έκθεση» σημαίνει ότι οι άνθρωποι αποκλείουν ή τροποποιούν ιδέες, μηνύματα και πληροφορίες, που συγκρούονται με συμπεριφορές και πεποιθήσεις που έχουν ήδη μάθει. Λ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ

22. Οι πηγές πληροφοριών ενός MIS περιλαμβάνουν μόνο εξωτερικά δεδομένα. Λ ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ+ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ+ΜΕΛΕΤΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ

23. Η προϊοντική ιδέα ενσωματώνει πολλές πλευρές ενός υλικού αγαθού ή μιας υπηρεσίας: τα χαρακτηριστικά του και το επίπεδο ποιότητας, τα εξαρτήματα που το συνοδεύουν, τις προϋποθέσεις εγκαταστάσεις και οδηγίες. Σ

24. Στο στάδιο ανάπτυξης της αγοράς, οι κλαδικές πωλήσεις αυξάνονται γρήγορα, όμως τα κλαδικά κέρδη αυξάνονται κι έπειτα αρχίζουν να μειώνονται. Σ

25. Κατά τη διάρκεια της πτώσης των πωλήσεων ο τιμολογιακός ανταγωνισμός δεν είναι συνηθισμένος και οι πωλήσεις γίνονται κυρίως στους πιο πιστούς πελάτες ή σε εκείνους που περίμεναν τον περισσότερο χρόνο για να μπουν στην αγορά Λ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΗ ΠΙΟ ΕΝΤΟΝΟΣ

26. «Νέο προϊόν» είναι οτιδήποτε παρέχει στην εταιρία έναν διαφορετικό τρόπο κάλυψης των αναγκών των πελατών. Σ ΝΕΟ ΜΕ ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ ΤΡΟΠΟ ΣΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΑ ΤΟΥ

27. Οι ενδιάμεσοι μπορούν να βοήθήσουν στην εξομάλυνση των ασυμφωνιών ποσότητας αλλά όχι ποικιλίας Λ ΒΟΗΘΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΑ 2

28. Η ασυμφωνία ποικιλίας είναι η ποικιλία προϊόντων που κατασκευάζει ένα τυπικός παραγωγός Λ ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΠΟΙΚΙΛΙΑΣ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕΙ ΕΝΑΣ ΤΥΠΙΚΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΟΙΚΙΛΙΑΣ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΟΙ ΤΕΛΙΚΟΙ ΧΡΗΣΤΕΣ/ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ

29. Η «Θεωρία του Τροχού του Λιανεμπορίου» υποστηρίζει ότι νέοι τύποι λιανεμπόρων εισέρχονται στην αγορά με ένα προφίλ υψηλού-κύρους, υψηλου-περιθωρίου κέρδους, υψηλής-τιμής, κι έπειτα αν πετύχουν εξελίσσονται σε πιο συμβατικούς λιανέμπορους προσφέροντας περισσότερες υπηρεσίες με χαμηλότερα λειτουργικά κόστη και χαμηλότερες τιμές. Λ ΧΑΜΗΛΟΥ -ΚΥΡΟΥΣ, ΧΑΜΗΛΟΥ-ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΥ, ΧΑΜΗΛΗΣ-ΤΙΜΗΣ

30. «Δημοσιότητα» είναι κάθε πληρωμένη μορφή μη-προσωπικής παρουσίασης ιδεών αγαθών ή υπηρεσιών Λ ΜΗ ΠΛΗΡΩΜΕΝΗ ΜΟΡΦΗ

31. Κατά το στάδιο της ανάπτυξης της αγοράς, το μήνυμα προώθησης είναι «η δική μας μάρκα είναι η καλύτερη» Σ

32. Η διαφήμιση πρωτοπορίας προσπαθεί να αναπτύξει πρωτογενή ζήτηση περισσότερο για μια προϊόντική κατηγορία, παρά για ένα συγκεκριμένο προϊόν. Σ

33. Ο στόχος απόδοσης θέτει ως στόχο ένα συγκεκριμένο επίπεδο κερδών. Οι τιμές μπορεί να συνδέονται με ένα ποσοστό των πωλήσεων ή με μια απόδοση επί της επένδυσης Σ

34. Οι στόχοι που είναι προσανατολισμένοι στο κατεστημένο διαταράσσουν τα επίπεδα της τιμής. Λ ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΤΙΜΕΣ – ΜΗ ΔΙΑΤΑΡΑΣΣΕΤΕ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ

35. Τα markups συχνά σχετίζονται με το επιθυμητό ή αναμενόμενο μεικτό κέρδος της εταιρίας Λ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΜΕΙΚΤΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ

36. Η τιμολόγηση μέσου κόστους σημαίνει προσθήκη λογικού περιθωρίου κέρδους στο οριακό κόστος ενός προϊόντος. Λ ΣΤΟ ΜΕΣΟ ΚΟΣΤΟΣ

37. Η οριακή ανάλυση εστιάζει στις μεταβολές των συνολικών εσόδων και του συνολικού κόστους από την πώληση μιας επιπλέον μονάδας προϊόντος Σ  


June 30, 2023 12:12 PM